![Orosz zene itthon és külföldön: új esszék Orosz zene itthon és külföldön: új esszék](/template/sfera/folxe/63222-orosz-zene-itthon-es-kuelfoeldoen-uj-esszek.jpg)
Zene: Elismerés, Rövid Kiadás
Zene : az elismerés továbbra is az időigényes megoldás a nem nagy kiadók számára a nagyszerű zene hallgatásának művészetéhez Most Roger Kamien új hangsúlyt fektet a zene elem
"Ez a gyűjtemény az orosz zenét a" jó, az igaz és a szép "görög hármasán keresztül vizsgálja, hogy a "nemzet" gondolata hogyan ágyazódik be a zenéről és más művészetekről szóló közbeszédbe, időnként élénkítő, olykor megrontó eredménnyel. Megosztott, hidegháború utáni és most 9/11 utáni világunkban az orosz zene, amely korábban a zenetudomány peremének csendes sarka volt, zajos viták színterévé vált. Richard Taruskin a Pussy Riot és a megújult nemzetközi feszültségek korában értékeli a politikai és kulturális téteket, mielőtt a tizenkilencedik századtól napjainkig egyedi esetekre fordulna. A kötet nagy részét a határozottan kozmopolita, de inveterately orosz Igor Sztravinszkijnak szentelik, aki a huszadik század zenéjének egyik fő ereje, és amely a zeneszerzők és a zeneelméleti szakemberek számára különösen érdekes a világ minden tájáról. Taruskin az 1990-es évek óta először találkozik vele, amikor minden megváltozott Oroszország és kulturális termékei számára. Más esszék a Szovjetunió Kulturális és szociálpolitikájára és az ott előállított zenére gyakorolt hatásukra vonatkoznak, mivel ezek a politikák a kommunista internacionalizmustól a hagyományos orosz nacionalizmusig terjedtek; az orosz posztforradalmi diaszpóra zenészeire; valamint az olyan művek lenyűgöző művészi minősége közötti feszültségre, mint Stravinsky Sacre du Printemps vagy Prokofieff Zdravitsa és az általuk közvetített antihumanista vagy totalitárius üzenetek. Az orosz zene bel-és külföldön egyaránt személyes és kritikus módon kezeli ezeket az aggodalmakat, jellemző módon demonstrálva Taruskin tekintélyét és azon képességét, hogy az élő történelmet kihozza az árnyékból. "Által biztosított kiadó. Ez az új gyűjtemény az orosz zenét a"jó, az igaz és a szép" görög hármasán keresztül vizsgálja, hogy a"nemzet" gondolata hogyan ágyazódik be a zenéről és más művészetekről szóló nyilvános diskurzusba, időnként élénkítő, időnként megrontó eredménnyel. Megosztott, hidegháború utáni és most 9/11 utáni világunkban az orosz zene, amely korábban a zenetudomány peremének csendes sarka volt, zajos viták színterévé vált. Richard Taruskin a Pussy Riot és a megújult nemzetközi feszültségek korában értékeli a politikai és kulturális téteket, mielőtt a tizenkilencedik századtól napjainkig egyedi esetekre fordulna. A kötet nagy részét a határozottan kozmopolita, de inveterately orosz Igor Sztravinszkijnak szentelik, aki a huszadik század zenéjének egyik fő ereje, és amely a zeneszerzők és a zeneelméleti szakemberek számára különösen érdekes a világ minden tájáról. Taruskin az 1990-es évek óta először találkozik vele, amikor minden megváltozott Oroszország és kulturális termékei számára. Más esszék a Szovjetunió Kulturális és szociálpolitikájára és az ott előállított zenére gyakorolt hatásukra vonatkoznak, mivel ezek a politikák a kommunista internacionalizmustól a hagyományos orosz nacionalizmusig terjedtek; az orosz posztforradalmi diaszpóra zenészeire; valamint az olyan művek lenyűgöző művészi minősége közötti feszültségre, mint Stravinsky Sacre du Printemps vagy Prokofieff Zdravitsa és az általuk közvetített antihumanista vagy totalitárius üzenetek. Az orosz zene bel-és külföldön egyaránt személyes és kritikus módon kezeli ezeket az aggodalmakat, jellemző módon demonstrálva Taruskin tekintélyét és azon képességét, hogy az élő történelmet kihozza az árnyékból. * Szerző : Richard Taruskin • ISBN : 9780520288089 • formátum : keménytáblás • Megjelenés dátuma : 2016-09-06.